Důležitý poznatek o tom, jak se vyvíjí lidský mozek za normálních podmínek a jak v nebezpečí
![]() ![]() |
![]() ![]() Máme dvě děti. Jedno vyrůstá v milující rodině, dostatečně zabezpečené, nic mu nechybí a otevírají se mu tak možnosti svobodného rozhodování o svém životě. Druhé dítě je například týrané otcem alkoholikem, pochází z chudých poměrů a žije tak v neustálé nejistotě a nebezpečí. O nějakém svobodném rozhodování si může nechat jenom zdát a vlastně ani neví, co to svoboda je. Mozek prvního dítěte vypadá naprosto jinak, než mozek druhého. Amygdala, tedy centrum pro primární přežití, je potlačeno a naopak jsou rozvinuty vyšší rozumové schopnosti, které umožňují složitější uvažování, kreativitu, vyšší emoce a city, atd. Prefrontální části mozku se rozvíjí, amygdala je mnohem menší a méně důležitá. Naopak u dítěte, žijícího v ohrožení a nejistotě, se výrazně upřednostní zmíněná amygdala a potlačeny jsou centra pro složitější vývoj a myšlení. Jak se budou od sebe obě děti odlišovat? Konečně se dostáváme k tomu podstatnému! ![]() ![]() ![]() ![]() Autor tohoto článku si dobře pamatuje, jak vládnoucí nomenklatura občas nutila děti pobíhat okolo školy v potrhaných pláštěnkách a igelitových sáčcích na botách, čímž jsme cvičili obranu před jaderným útokem imperialistického Západu. Stejně tak nám každou chvíli vyhlašovali cvičné poplachy, kdy se celá škola musela shromáždit ve školních krytech, se zpuchřelými, plesnivými, protiplynovými maskami na obličejích. To bylo naše dětství pod paranoidní ruskou diktaturou. Ta bohužel přetrvala dodnes. Ovšem s tím rozdílem, že z dřívějšího, údajně levicového režimu se stal režim silně pravicový, se jednoznačně fašistickými rysy. Proč se Rusko vyvíjelo právě tímto směrem, není vlastně nijak složité pochopit. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: administrator | Počet komentářů: 0 | Sdílet na:



